Întrebări frecvente

Cu ce ​​probleme mă poate ajuta TroubleFlight?
Vom prelua întregul proces de negociere cu compania aeriană și gestionare a reclamației pentru orice încălcare care a avut loc în timpul călătoriei cu avionul. 

Ce reclamații gestionează Troubleflight.com?
Vă vom ajuta în următoarele cazuri: întârzierea zborului, anularea zborului, probleme cu bagajele, refuzul la îmbarcare, overbooking, conexiune pierdută.

Ce comision percepe troubleflight.com?
Conceptul nostru de transparență maximă vă oferă posibilitatea plătiți serviciile noastre doar după ce rezolvăm reclamația în favoarea pasagerului. Nu efectuați plăți în avans. Doar în cazul în care compania aeriană plătește despăgubiri, 25% din suma despăgubirii va fi percepută la încasarea de la compania aeriană. Pentru gestionarea reclamațiilor cu privire la bagaje percepem o taxă unică de 25 EUR. Dacă același bagaj întârziat este declarat pierdut, vom continua să procesăm reclamația pentru un comision de 25% din suma despăgubirii minus 25 EUR plătiți inițial.

În ce moneda se plătește despăgubirea mea?
Compensațiile se plătesc în euro.

Cât timp durează pentru a obține despăgubiri?
Viteza de procesare depinde de compania aeriană. Consultanții Troubleflight.com examinează reclamația în aceeași zi în care o primim și trimitem o cerere oficială către compania aeriană. De obicei, durează câteva săptămâni pentru a primi un răspuns de la compania aeriană. Vă vom ține la curent cu etapele procesării. De asemenea, vă puteți conecta la contul dvs. și puteți urmări modificările statusuuil reclamației Dvs.

Pot solicita despăgubiri prin intermediul TroubleFlight și direct de la compania aeriană în același timp?
Vă recomandăm să selectați o singură opțiune. Companiile aeriene pot respinge o cerere dublă sau răspunsul poate dura mai mult.

Zborul meu a fost code-share (partajat). Ce companie aeriană este responsabilă?
Despăgubirile sunt plătite de compania aeriană care a operat zborul.

Exemplu: Zborul Madrid către Londra cu numărul de zbor Iberia 702 operat de British Airways. British Airways este responsabilă pentru despăgubiri.

Zborurile mele de legătură sunt operate de două companii aeriene diferite. Cine este responsabil pentru bagajele pierdute sau deteriorate?
Compania care a operat ultimul zbor din itinerariu este responsabilă pentru despăgubirile pentru bagaje. 

Ce legi reglementează drepturile pasagerilor companiilor aeriene?
Perturbările programului de zbor sunt reglementate de EC261 / 2004 (PDF) pentru zborurile către și dinspre Europa. Convenția de la Montreal se ocupă de întârzieri, daune și pierderi de bagaje.

Care este despăgubirea maximă pe care o pot obține?
Pentru întârzieri și anulări de zbor, suma maximă a compensației este de 600 de euro. Pentru bagajele pierdute, suma maximă a compensației este de 1.300 de euro.

În decursul a cărui timp pot solicita despăgubiri?
Fiecare țară își stabilește propriul termen pentru a solicita despăgubiri. Consultați lista de mai jos:

Austria: 3 ani
Belgia: 1 an
Bulgaria: 3 ani
Croația: 2 ani
Cipru: 6 ani
Republica Cehă: 3 ani
Danemarca: 3 ani
Estonia: 3 ani
Finlanda: 3 ani
Franța: 5 ani
Germania: 3 ani
Grecia: 5 ani
Ungaria: 5 ani
Islanda: 2 ani
Irlanda: 6 ani
Italia: 2 ani
Letonia: 2 ani
Lituania: 3 ani
Luxemburg: 10 ani
Malta: 2 ani
Norvegia: 3 ani
Polonia: 1 an
Portugalia: 3 ani
România: 3 ani
Scoția: 5 ani
Slovacia: 2 ani
Slovenia: 2 ani
Spania: 5 ani
Elveția: 2 ani
Suedia: 10 ani
Olanda: 2 ani
Marea Britanie: 6 ani

Ce țări sunt considerate Europa în conformitate cu EC261 / 2004?
Conform EC261 / 2004, toate țările UE, inclusiv Islanda, Norvegia, Elveția, Guadelupa, Guyana Franceză, Martinica, Reunion, Mayotte, Saint Martin, Azore, Madeira, Insulele Canare.

Pot accepta despăgubirea direct de la compania aerienă dacă sunt contactat după depunerea unei reclamații prin Troubleflight.com?
Da, totuși va rugăm sa fiți prudenți pentru ca oferta companiei aeriene poate fi mai mica decat ce vi se cuvine conform regulamentelor internaționale pentru protecția pasagerilor. Dacă alegeți să continuați soluționarea reclamației cu compania aeriană după ce troubleflight.com a demarat procesul, vom emite o factura în suma de 30Eur pentru serviciul prestat până în acel moment.

Unde pot găsi codul meu de rezervare sau numărul biletului?
Codul de rezervare se mai numește PNR. De obicei, este format din 6 litere și cifre.

Exemplu: ZT4E7N.

Numărul biletului este de obicei un număr de 13 cifre, cu o cratimă după primele trei cifre.

Exemplu: 131-1234567890

Sunt eligibil pentru despăgubire dacă mi-a fost retrogradată clasa deservirii, de exemplu cu bilet business am fost asezat in cabina economy?
Da, puteți revendica 30% din prețul biletului pentru zborurile mai scurte de 1500 km, 50% din prețul biletului dacă zborul a durat mai mult de 1500 km și 75% dacă zborul a durat mai mult de 3500 km.

Se aplică EC261 / 2004 pentru companiile aeriene din Marea Britanie după Brexit?
Marea Britanie este încă conformă cu EC261 / 2004. Vă vom ține la curent dacă se schimbă ceva.

Care sunt circumstanțele extraordinare?
Evenimente care nu pot fi controlate și remediate de către compania aeriană, cum ar fi greva personalului aeroportului, uragane, situație politică agitată, greva controlorilor de trafic aerian, stoluri de păsări, etc. În aceste cazuri, compania aeriană nu este obligată să plătească despăgubiri pentru perturbarea programului de zbor.

Care este diferența dintre EC261 / 2004 și Convenția de la Montreal?
EC261 / 2004 specifică valoarea compensației și clasifică tipurile de încălcări. Acest lucru ne permite să determinăm categoria căreia îi aparține cazul particular din fiecare reclamație. EC261 / 2004 a stabilit mărimea despăgubirii pentru timpul pierdut al pasagerilor, deoarece timpul este o resursă valoroasă pentru fiecare persoană. EC261 / 2004 acoperă numai zborurile către/din destinațiile europene. Convenția de la Montreal va despăgubi pentru daunele și pierderile suferite ca urmare a întreruperilor zborului. Nu stabilește sume specifice de despăgubire la care aveți dreptul. În conformitate cu Convenția de la Montreal, compensația este evaluată în funcție de pierderea unui pasager: cât a costat o cameră de hotel pe noapte din cauza anulării zborului, cât a costat valiza pierdută și valoarea articolelor pe care le conținea etc. Convenția de la Montreal se aplică zborurilor din întreaga lume. Un total de 133 de țări au semnat și au aderat.

Copiii au dreptul la despăgubiri?
Eligibilitatea depinde de bilet, nu de vârsta pasagerului. Dacă un bilet a fost achitat integral și un loc a fost atribuit acelui bilet, el este eligibil pentru despăgubiri. Biletele pentru bebelușii care călătoresc în brațe la părinți și fără un loc separat nu sunt eligibile pentru despăgubiri. Conform regulilor de transport aerian bebelusi sunt considerați copiii cu varsta de pana la 2 ani.

{ "code": "ro-md", "file": "ro-md.js", "domain": "ro.troubleflight.md", "date": "DD/MM/YYYY", "name": "Română / Moldova", "country": "MD" }